Powered By Blogger

marți, 11 noiembrie 2008

flickrj for dummies


Ce este flickrj?

Flickrj este o librarie in Java care va ajuta sa lucrati cu API-ul flickr, fara a fi nevoie sa stiti cum se utilizeaza si ce face acest API. Puteti folosi flickrj pentru a obtine si prelucra informatii despre persoanele care au un cont pe flickr. In continuare voi numi flickrj - un API java pentru flickr, aceasta pentru a usura exprimarea.

Cum se foloseste flickrj?



Pentru extragerea si prelucrarea datelor despre utilizatorii unei comunitati m-am gandit sa-mi aleg comunitatea Flickr. Asa ca am intrat www.flickr.com/services/api ca sa downloadez API-ul pentru Java (daca intrati pe site veti vedea ca sunt puse la dispozitie API-uri pentru diferite limbaje de programare, oferta fiind extrem de variata). Acesta e primul pas, dar mai urmeaza alti cativa pasi pana a putea face de unii singuri o aplicatie care sa foloseasca acest API.

Pasul urmator este obtinerea unei chei si a unui secret de pe www.flickr.com/services/api/keys/apply pe care le veti folosi in aplicatia voastra atat pentru a va autentifica aplicatia( astfel sa obtina permisiunea de acces la datele de pe flickr), cat si pentru a crea instante ale unor obiecte definite in API. Dupa ce primiti cheia si secretul, in directorul "flickrapi-1.1\examples" din arhiva downloadata veti gasi un fisier sablon "setup.properties.example" pe care il veti folosi pentru a crea fisierul propriu de configurare "setup.properties" in care veti salva cheia si secretul pe care l-ati primit. Daca deschideti fisierul sablon indicat mai sus veti observa ca va mai trebuie si un token. De unde obtineti acest token? Ei bine va trebui sa compilati si sa rulati exemplul dat, "AuthExample.java" care se afla in acelasi director "flickrapi-1.1\examples". In timpul rularii veti obtine o adresa pe care o veti copia in browser si veti obtine tokenul. Dupa ce ati obtinut tokenul(si nu inainte) continuati cu rularea aplicatiei "AuthExample" prin apasarea tastei enter. Acum ca ati obtinut tokenul salvati-l si pe acesta in fisierul "setup.properties" creat mai devreme pentru a termina configurarea parametrilor necesari pentru a purcede la realizarea aplicatiei dumneavoastra.

Acum ca ati terminat cu partea de configurare cel mai util este sa va uitati pe cod si sa rulati exemplul "ActivityExample.java" de la care puteti sa si porniti propria aplicatie. In arhiva veti gasi si documentatia pentru pachetele si clasele din API. Din pacate aceasta documentatie este foarte sumara, in multe cazuri descrierea metodelor este inexistenta. Desi descrierea este absenta metodele au nume semnificative si intuitive ceea ce va poate fi de ajutor. Metodele din diferite clase si pachete care au utilizari similare au si denumirile similare. Un exemplu ar fi metodele care contin "Public" si care au ca parametru un user id; pentru aceste metode veti primi rezultate care se refera la utilizatorul dat ca parametru. Metodele care nu contin "Public" in nume va vor oferi date pentru user-ul default(user-ul care a autentificat aplicatia).

Una dintre primele greseli pe care le-am facut a fost sa cred, luandu-ma dupa nume, ca anumite clase sunt interfete doar pentru ca numele lor includea si cuvantul "Interfaces". Asa ca fiti atenti si nu va luati doar dupa aparente, cititi si din documente putinele date si informatii care va sunt oferite. Veti realiza la scurt timp ca API-ul ofera destule implementari si va veti obisnui cu el intr-un timp relativ scurt.

Acuma ca ati aflat unele lucruri, sper ajutatoare si care va vor face munca mai usoara, puteti sa va suflecati manecile, sa va "incalziti" degetele asa cum stiti mai bine si sa treceti la tastatura pentru a va compune opera.

Succes si spor la lucru!

Niciun comentariu: