Powered By Blogger

luni, 10 noiembrie 2008

WEB design


Ce este WEB design-ul?


Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie intai sa vedem care sunt premisele aparitiei acestui fenomen. Cu totii traim intr-o lume dictata de economia concurentiala, o economie suprapopulata de produse si servicii in care fiecare ofertatant trebuie sa-si vanda produsele. Cum realizeaza ofertantul acest lucru?! Raspunsul, desi nu este singular, vine sub forma unui termen general: promovarea. A nu se identifica in mod gresit promovarea cu publicitatea, nu sunt unul si acelasi lucru. Promovarea nu inseamna a-ti face cunoscute produsele, ci mai degraba a te face cunoscut. Cum sa te faci cunoscut pe scara larga in conditiile economiei actuale?! Ce solutie iti ofera acces catre lumea larga, si ofera lumii largi acces catre tine?! Nimic mai simplu decat Internetul. Astfel a aparut ideea de web-design, din necesitatea de promovare pe scara larga.

Inainte de a prezenta cateva din ideile de baza ale web-designului, va voi spune cateva cuvinte despre termenul de brand. Este un termen pe care il intalnim la tot pasul, aproape in orice domeniu. Dar ce inseamna? Un brand este o intruchipare simbolica a tuturor informatiilor legate de o companie, produs sau serviciu, un detinator de baza al unui loc pe harta mintii consumatorului, titlu obtinut in general pe baza acumularii de experienta. Cum web-ul este o unealta cat se poate de utila si accesibila, in acest domeniu termenul de brand a evoluat intr-un nou termen: web branding. Acesta din urma este menit sa puna in evidenta pesonalitatea, sa transmita un mesaj, sa comunice valori, toate acestea cu ajutorul serviciilor oferite de Internet - conectivitate pe scara larga, tool-uri pentru crearea interfetelor cu utilizatorii, browsere web. Cand vorbim de web branding, vorbim despre simboluri definitorii, specifice, care pun in evidenta personalitatea si valorile, simboluri care in web se traduc prin fonturile folosite, cuvinte, nume, sloganuri, culori, imagini, logo si chiar sunete. Acestea, desi nu par atat de importante la prima vedere, sunt elemente care pe langa experienta, pun bazele notorietatii, si chiar increderii si loialitatii.

Pana acum am adus in discutie elemente referitoate la ofertant, insa nu am pus in evidenta un element foarte important, si anume elementul de cerere, utilizatorul. Orice producator cunoaste lozinca "Clientul nostru, stapanul nostru" si cum poate el respecta mai bine aceasta in web decat prin asigurarea confortului clientului. Confort intr-o pagina web nu poate insemna decat claritate si usurinta in accesare si in folosire, interactivitate si dinamism. Toate acestea sunt inglobate intr-un alt termen specific Internetului, si anume web development. Acesta este interdependent de web design, si pune la dispozitie solutii si tehnologii specifice Internetului pentru realizarea de interfete web - pagini web, tehnologii din care voi prezenta in post-uri viitoare.

Niciun comentariu: